Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93

Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/index.php on line 13

Notice: Undefined index: cuser in /data/modulweb/index.php on line 13

Notice: Undefined variable: mwax in /data/modulweb/index.php on line 23

Notice: Undefined variable: g in /data/modulweb/index.php on line 58

Notice: Undefined variable: design in /data/modulweb/index.php on line 109

Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93
Fiat126.hu - Cikkek
Fiat126.hu -
Notice: Undefined property: stdClass::$login in /data/modulweb/modules/51.php on line 3
2018. Január 19. Péntek, Sára, Márió napja van.
Notice: Undefined property: stdClass::$login in /data/modulweb/modules/51.php on line 68
 


Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/6.php on line 7

Cikkek - Általános optikai tuning



Ez az írásocska egy átfogó ismertet? azokról a tuningolási kérdésekr?l, amelyek heti rendszerességgel merülnek fel a polskis fórumokon.
Próbáltam a lehet? legjobban összeszedni az információkat, de biztos nem jutott eszembe minden, úgyhogy majd lesz kiegészítés :)
Próbáltam naprakész árakat írni, de biztos, hogy már most vannak eltérések. Ja, és ezen árak a cikk megírásakor érvényesek!
Motor- ill. teljesítménytuninggal kapcsolatban hamarosan lesz egy külön írás, így azt itt nem részletezem.
A karosszériamunkát igényl? átalakításokat szintén nem részletezem, hamarosan külön cikkben lesznek olvashatóak!
A bels? teret is szebbé lehet varázsolni, amir?l hamarosan szintén lesz egy külön cikk.
Természetesen egy Pók is szebb egy szép alufelnivel, mint a gyári kerekekkel, ezzel kapcsolatban olvasd el a Mekkora kerék rakható fel a Fityóra? cikket!
Lássuk akkor most az általános és relatíve egyszer? lehet?ségeket!

Lökhárítók

A gyári lökhárítóknál sokkal jobban mutatnak a vízh?téses verzió, a BIS lökhárítói. Ezek hozzásimulnak a kasztnihoz egészen a sárvéd?ívekig, és némi szoknyával is rendelkeznek. Viszonylag egyszer?en beszerezhet?ek, kb. 10-12 kHUF-ból kijön el?re-hátulra tartókkal együtt. Utóbbiakat mindenképpen meg kell venni, ugyanis a BIS-lökhárító nem kompatibilis a sima lökös tartóival.
Szóba jöhet még a krómozott lökhárító, bizonyos dizájnhoz ez illhet a legjobban, bár elég nehéz már szép állapotút beszerezni, a krómoztatás meg igen drága dolog.

Spoilerek

Spoilerekhez kétféleképpen lehet jutni, egyrészt lehet venni, másrészt lehet csinálni. Utóbbival külön cikk foglalkozik, Spoilerkészítés házilag címmel. Nemzetközi viszonylatban elég sokféle spoilert gyártottak már Pókhoz, sajnos Magyarországon ezekb?l elég kevés beszerezhet?. Ami akad:
El?re, a lökhárító alá lehet kapni szoknyaspoilert, 4-5 kHUF körüli áron. Vásárlásnál figyelni kell, ugyanis nem mindegy, hogy sima vagy BIS lököshöz valót veszel, a kett? fajta nem csereszabatos!
Hátulra, a reaktorfedél rácsára is létezik egy kis spoilerecske, ebb?l is kétféle van, az egyik teljesen nyitott hátrafelé, a másik rácsos. Ára szintén 4-5 kHUF körül mozog.
Ritkán ki lehet fogni küszöbspoilert. Ebb?l is kétfélé lengyellel találkoztam, abban tértek el, hogy mennyire nyúltak ki oldalirányba, szintén 4-5 kHUF/pár az ára.
Bár nem igazán számít spoilernek, lehet kapni a sárvéd?peremre ráilleszthet? m?anyag izét, ami egy BIS-lökös-küszöbspoiler-díszcsík felállásban jól tud kinézni, ára 3-4 kHUF/garnitúra körül van. Mondjuk én nem igazán szeretem az ilyet, mert szépen befolyik alá a víz, és még jobban rohad a sárvéd?...
Még kevésbé spoiler, de talán leginkább ide tartozik a m?anyag doblemez. Elvileg kevésbé rohad t?le a kerékjárat belseje, szerény véleményem szerint Póknál nincs annyi értelme, mint amennyibe kerül (5-6 kHUF/garnitúra).
Ezeken kívül is ki lehet fogni ilyesmiket, de ez már szerencse kérdése. Pl. össze lehet futni Pókra gyártott tet?spoilerrel, de ez ritka, mint a fehér holló - legalábbis emberi áron. Amiket leírtam - ahogy az árukon is látszik - nem a legmagasabb min?séget képviselik, többségük nem üvegszálas vagy hasonló, hanem sima fröccsöntött m?anyag. Ha igazán szépet szeretnél, de nem tudod vagy nem akarod házilag megcsinálni a spoilereket, akkor ezzel foglalkozó cégek nagyon szépeket tudnak csinálni - többnyire horror árakon.

Ablakok

Nagyon jól tud kinézni egy sötétített üveg, de miel?tt bárki is belevágna megcsinál(tat)ni, gondoljon végig pár dolgot. A rend?röket általában mocskosul nem szokta érdekelni, hogy van-e m?bizonylatod, vagy nem, a fóliába mindenképpen bele szoktak kötni. Ha van papírod, valszleg nem fog tudni megbüntetni, de nem biztos, hogy megéri vitatkozni. Aztán meg nagyon kellemetlen dolog egy sötétebb fóliával tolatni, pláne sötétben... Úgyhogy ez a része jól meggondolandó.
A hátsó ablakból a '89 utáni autókba f?t?szálas verzió került, ha a tiédben még nem ilyen van, és sikerül emberi áron beszerezned egyet, akkor valószín?leg megéri a csere, télen nagyon hasznos.
Lengyelországból illetve Olaszországból lehet beszerezni nyitható hátsó oldalablakokat. Igazából én nem sok mindenre használom, csak jobban tetszik, de ha valaki rendszeresen fuvaroz a hátsó ülésen utasokat, akkor ez is hasznos lehet. Ha ilyet vennél,nagyon figyelj, hogy megkapd a hozzá való rögzítéseket és kédereket, mert nem kompatibilis a sima ablakkal, és külön beszerezhetetlen.
Kb. '95 körült?l az ajtókba nem osztott ablak került, hanem elefántfül nélkül egyben letekerhet?. Szerintem nagyon jól néz ki, bár én személy szerint szeretem az elefántfület. Sajnos a csere nem egy egyszer? dolog, mert (állítólag) az ajtó belseje is teljesen másmilyen, így az egész ajtót célszer? cserélni. Ráadásul a beszerzése is nehézkes dolog.

Napfénytet?

Sokaknak tetszik a napfénytet?, szerintem is tök jó dolog. Újban nem érdemes gondolkozni, ha van is, akkor is 20-30 kHUF körül mozog. Inkább bontóban kell keresni, állapottól függ?en 3-8 kHUF-ot szoktak elkérni érte. Vásárláskor mindenképpen el kell hozni az összes tömítését, mert ezek utólag beszerezhetetlenek! Amit meg kell nézni vásárláskor, az többek között ezeknek a tömítéseknek az állapota. Ha össze van töredezve, vagy el van szivacsosodva, akkor az bizony garantáltan be fog ázni. A naptet? mérte sem mellékes. A 78 cm-es szélesség? a legnagyobb, amit egészséges berakni, igazából egy 70 cm körüli az ideális. Azt is meg kell nézni, hogy a naptet? íve összehangolható-e a kocsi tet?jéével. A berakása nem bonyolult, házilag is megcsinálható. Dekopírf?résszel ki kell vágni precízen a helyét, aztán berakáskor a jól megtisztított felületeket alaposan ki kell tömíteni sziloplaszttal. Sajnos így is várhatóan el?bb-utóbb elkezd beázni, olyankor jöhet a kiszedés és újabb játék a szilóval.

Világítás

El?ször is a hátsó lámpa és az els? index fényesebbé tételéhez találtok egy nagyon jó tippet 50%-kal nagyobb fényer?... címen.
A hátsó lámpából összesen kétféle létezik, amiknek kicsit más az alakja, a hagyományos és a BIS-é. Sokak szerint a BIS-é szebb. Itthon még nem találkoztam vele, de létezik egy olyan is, amelyikbe bele van építve a tolatólámpa, ez talán a legjobb.
A lámpaburából létezik átlátszó is, ebb?l is van BIS-dizájnú és hagyományos. Ízlés kérdése, hogy szebb-e, mint a sima narancssárga-piros. Mindenestre azt kell tudni, hogy a 2-3 kHUF/pár körül megvásárolható lámpaburákhoz többnyire nem adnak színes izzókat. A narancssárga izzó beszerzése alapvet?en nem gond, err?l lejjebb. A problémát a piros duplaszálas izzó okozza, ugyanis ilyen nem létezik. Ha valahol mégis lehet venni, akkor az valami kisipari engedélymentes verzió, többnyire azonnal leég? festékkel. Így ezt házilag kell megoldani. Az izzó festésére a lámpabura-spray nem alkalmas, ez azonnal leég! M?vészeti szakboltokban lehet kapni h?álló üvegfestéket, ebb?l kell kb. 10 réteget az izzóra kenni, és akkor pár hónapig tényleg pirosan fog világítani. Alternatív megoldásként lehet olyat is, hogy piros fóliát raksz a lámpabura és az izzó közé, de ez er?sen látszik kívülr?l. Újabban az átlátszó BIS-búrák is beszerezhet?ek, de azt lámpatesttel együtt kell cserélni, mert nem kompatíbilis a hagyományossal!
Az els? indexburát is le lehet cserélni átlátszóra, pontosabban füstszín?re, kb. 800 HUF/pár. Ehhez is kell narancssárga izzót venni, kb. 300 HUF/db. Annyi az egyetlen problémája, hogy a narancssárga izzót kicsit más foglalatba tervezték, amit úgy lehet kijátszani, hogy az egyik bütykét lereszeled :)
Gyakori kérdés, hogy az oldalsó indexre létezik-e átlátszó bura. Búra nem, viszont komplett fehér oldalindexek kaphatóak, kb. 1500 Ft/pár.

Küls? apróságok és kiegészít?k

A '87 utáni Pókokon körben díszléc található. Ha ez tetszik, de a tiéd régebbi, akkor csak venned kell egy díszléc-garnitúrát (kb. 2 kHUF), és a megfelel? helyre a megfelel? lukakat kifúrni a kasztnin. Én személy szerint nem szeretem, mert megáll alatt a víz meg a kosz, és szépen lerohad a festék.
Az évek során kb. négyféle tanksapkát lehetett látni a Pókokon. El?ször (a krómos lökhárítóval együtt) egy krómozott, domború tanksapka volt, ezt követte kétféle m?anyag, és közben volt még egy féle krómozott. Sokat javíthat az összképen, ha a kocsi többi eleméhez ill? tanksapkát választasz.
Sokféle sárpofozót lehet kapni a kocsihoz, ha jól körülnézel, elég jól kinéz?k is akadnak.

S hogy hol szerezhet?ek be mindezek?
Vadászni kell rájuk. Igazából nem nagyon tudok olyan helyet, ahol mindig minden kiegészít? szokott lenni, de ahol érdemes próbálkozni, az a budapesti Bogdánffy út 8/A alatt található P126-bolt, vasárnaponként a gyáli piac, esetleg az érsekújvári Auto-Moto Kalazi. Persze máshol is szoktak lenni ilyesmik, csak ki kell fogni :)


nyuszy, 2004.05.05.

Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93

Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93

Fórum


Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 11

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 39

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 59

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 79

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 105

Partnereink



 

Közelgő találkozók

Képek


  • Gedeon121
  • Hirdetés
    Hirdetés
  • Hirdetés
    Hirdetés
  • Hirdetés
    Hirdetés
  • folytatódik
    baz

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 11

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 39

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 59

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 79

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 105

Hirdetés