Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93

Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/index.php on line 13

Notice: Undefined index: cuser in /data/modulweb/index.php on line 13

Notice: Undefined variable: mwax in /data/modulweb/index.php on line 23

Notice: Undefined variable: g in /data/modulweb/index.php on line 58

Notice: Undefined variable: design in /data/modulweb/index.php on line 109

Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93
Fiat126.hu - Cikkek
Fiat126.hu -
Notice: Undefined property: stdClass::$login in /data/modulweb/modules/51.php on line 3
2018. Január 19. Péntek, Sára, Márió napja van.
Notice: Undefined property: stdClass::$login in /data/modulweb/modules/51.php on line 68
 


Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/6.php on line 7

Cikkek - F?tés javítása



Sokan sokfélét mondanak a Fiat 126 -os f?tésér?l. A leggyakrabban mégis azt lehet hallani, hogy elégtelen, olyan mintha nem is létezne. Nos itt az ideje hogy tiszta vizet öntsünk a pohárba. :)


A Fiat 126 -os kétféle f?tési rendszerrel rendelkezik:

-állandó, mint pl a légh?téses modelleknél,

-szabályozható ("kikapcsolható"), mint ami a BIS modelleknél van.


A légh?téses modellek f?tésér?l röviden:

a leveg? f?tését a motor h?tésére felhasznált leveg?vel oldja meg a pók. Ez tulajdonképpen egy zárt rendszer, aminek 3 (91 -es modelleknél 4) pontja szolgál a f?tésre szánt leveg? ki/belépésére. A f?téshez használt leveg?t a turbina szívja a motorburkolat alá. Ez történhet a két oldalsó légbeöml?n keresztül, illetve elvileg téli üzemmódnál a motortérb?l (91 -est?l). A turbina a leveg?t a zárt motorburkolat alá nyomja, ahol keresztülhalad a hengerek h?t?lamellái között. A felmelegített leveg? innen két irányba távozhat: az utastérbe (télen ez a célunk), illetve üzemmeleg motornál a motortérbe (ha nyitva a termosztát ajtó).

A gondok akkor keletkeznek amikor ez a zárt rendszer megsz?nik zártnak lenni. Ezért ha elégtelennek érezzük a f?tést, nagy valószín?séggel csak annyi a dolgunk, hogy ezt a rendszert újra egy egésszé állítsuk össze.


Mik is ezek a m?veletek...?

-termosztát: a termosztát elengedhetetlen a normális f?téshez. Ha rossz az elem illetve hiányzik a termosztát csapóajtaja (netán az beszorult), akkor eleve nem lesz normális f?tésünk. A termosztát feladata, hogy minél el?bb üzemi h?mérsékletre segítse a motort. A f?tés szempontjából viszont azért hasznos, mert amíg el nem éri az üzemi h?mérsékletet, de már elég meleg leveg? áll rendelkezésre, azt csak és kizárólag az utastérbe fogja nyomni. Világosabban: a termosztát ajtó nyitásáig el?f?ti az utasteret, és az ajtó nyitása után már csak mintegy szinten tartja a meleget. Maga a termosztát 800-1300Ft körül mozog, a „legdrágább” elem ami a normális f?téshez kellhet.

-összeköt? gumics?: a termosztát házat köti össze a kardánalagút végén található cs?vel. Mindkét végén egy bilincs található.

-fém cs?: a gumi összeköt? és a kasztni között található. Szintén nem árt ha egészben van... :)

-kardánalagút: lehet?leg legyen egészben. Ha szét van rohadva, a fene megette az egészet.

-kardánalagút végét lezáró csapóajtó: inkább az 1989 -es modellekt?l jelent gondot. Szokás szétbarmolni (vagy hagyni szétesni) hogy a rudazat ne m?ködjön, nyáron „ne f?tsön”.


A felsoroltakon kívül van még pár gyenge pontja a rendszernek.

Azokon a modelleken ahol a csomagtartóban fellelhet? a szell?z?ventillátor helye, az id?vel szétkopó alkatrészek miatt a csapóajtó nem zár le teljesen, ezért a csomagtartóban menet közben feltorlódó leveg? átbillenti az ajtót (ha nincs ott a venti), így az utastérbe betódul a hideg leveg?. Mivel ez egy csatornába kerül a f?tött leveg?vel, természetesen annak a hatásfokát is elég szépen lerontja. A legegyszer?bb módszer, ha télire a csomagtartóban lév? nyílást lefedjük. Emeljük ki a lyukat takaró rácsot, majd úgy rakjuk vissza, hogy ez alá befogatunk valamit, ami lezárja. Pl kartonpapír nagyszer?en megfelel erre a célra (pokrócról is hallottam pl, de az az életben nem zár légmentesen).

Gondot okozhat ha a m?szerfal mögött, a t?zfalon a kábeleknek vágott lyukra passzoló gumi szigetel? elem hiányzik, vagy nem megfelel?en lett visszahelyezve.

Még van olyan apróság, mint pl a gyújtógyertyák köré passzoló gumigy?r?. Ennek elvileg annyi haszna van, hogy nem engedi elszökni a motor h?tésére szánt leveg?t a gyertyáknál. No nem arról van szó hogy sok eltávozna ott, de egy kis plussz. :)


Aki idáig eljutott, és ezek alapján megcsinált mindent, annak mostanra valószín?leg príma kis f?tése lett. Szót kell azonban ejteni azokról a megoldásokról is, amikkel felturbózzák a f?tést. Igaz ezek rendszerint olyan emberek pókjába kerül, akiknek nem teljes valamiért az eredeti f?tésük.

Jellemz?en PC ventillátorokat szerelnek be, de szokás hajszárítókból kiszerelt ventit is berakni, de volt szerencsém benzinkályhával megturbózott pókhoz is, amit távirányítani is lehet. A távirányító szerepét egy Nokia 3310 -es mobiltelefon jelentette, aminek a rezg?motor áramköre volt a „kapcsoló”. Nem nehéz kitalálni mire képes a rendszer: csak egy üzemkész SIM kártya, és csak fel kell hívni a pókot 5 perccel az indulás el?tt, és mire leérünk, addigra meleg az utastér. Még lustábbak beállíthatják az ébreszt?óra funkciót... :)

A ventillátorokat több helyre is be lehet építeni. Ezek közül pár ötlet: kardánalagút eleje / vége, végét lefed? trapéz lemez, stb.


A BIS f?tésér?l röviden

a BIS a f?tést egy radiátorral oldja meg. A kardánalagúton keresztül két vízcs? kúszik a csomagtérbe (mármint az els?be :) ). Az els? szélvéd? (menetirány szerinti) jobb oldalán a sarokban kapott helyet egy légbeöml?. Ezután foglal helyet a radiátor, majd a szell?z?venti. A f?tés üzemképes a venti nélkül is, de a venti nélküli f?tés csak nagyobb sebességnél jön meg.

Az igazi f?tést a szell?z?venti bekapcsolása jelenti. A venti kétfokozatú, az alacsonyabb fokozat a nyári szell?zésnél is áldás (mivel nem annyira zajos).

A radiátoros f?tés miatt kapott a BIS egy eltér? f?téskonzolt. A fels? karral lehet szabályozni hogy hova terelje a leveg?t (szélvéd? & m?szerfal – vagy láb). A középs? lezárja a friss leveg? utánpótlást, a legalsó a radiátor vízcsapját szabályozza (zárás után még egy ideig meleget tol a szell?z?rendszer, ahogy a radiátor fokozatosan h?l le).



El?nyök és hátrányok – léges és vizes pókok:

sokan el?szeretettel dícsérik a BIS f?tésrendszerét. Elviekben jóval hatékonyabb mint léges társáé, azonban ezt javarészt csak az els? ülésen ül?k érzik igazán. A BIS hátsó fele nem rendelkezik f?téssel, hacsak nem a motortérb?l átszivárgó meleget nevezzük annak, ami tartósan nagy sebesség? utazásnál jelentkezik (és inkább a hátsó csomagtérre korlátozódik). Ez azonban repked? mínuszokban nagy nulla, a hátsó ülésen hagyott cuccaim rendszerint jó hidegek.

A léges pókok hátránya: a rendszer hiányosságai esetén a szélvéd?ig nem jut el semmi (max kevés h?vös leveg?). Ha a rendszer jó, eljut a meleg a pók elejéig is, viszont az addíg megtett úton is végig f?t a leveg?. Ez a gyakorlatban annyit tesz, a léges pók „f?t?teste” részben a kardánalagút is, ezáltal az utastér az elejét?l a végéig f?tve van.


Ez az cikk azért íródott, mert sokan panaszkodnak a léges pók f?tése miatt. Az a pár ember aki az útmutatás alapján megcsinálta a f?tést, venti nélkül is meg van elégedve vele. Kellemes szerelgetést! :)

VadMacs, 2006.


Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93

Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93

Fórum


Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 11

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 39

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 59

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 79

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 105

Partnereink



 

Közelgő találkozók

Képek


  • Gedeon121
  • Hirdetés
    Hirdetés
  • Hirdetés
    Hirdetés
  • Hirdetés
    Hirdetés
  • folytatódik
    baz

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 11

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 39

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 59

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 79

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 105

Hirdetés