Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93

Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/index.php on line 13

Notice: Undefined index: cuser in /data/modulweb/index.php on line 13

Notice: Undefined variable: mwax in /data/modulweb/index.php on line 23

Notice: Undefined variable: g in /data/modulweb/index.php on line 58

Notice: Undefined variable: design in /data/modulweb/index.php on line 109

Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93
Fiat126.hu - Cikkek
Fiat126.hu -
Notice: Undefined property: stdClass::$login in /data/modulweb/modules/51.php on line 3
2018. Január 19. Péntek, Sára, Márió napja van.
Notice: Undefined property: stdClass::$login in /data/modulweb/modules/51.php on line 68
 


Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/6.php on line 7

Cikkek - Hogyan 900-asítsunk



Nagy vonalakban megpróbálom összeszedni, hogyan is zajlik a kisautó 650-r?l történ? upgrade-je 900-ra.

El?ször is jó, ha van két lökött már a társaságban, egy akinek már van ilyenje, és még egy aki meg szeretne ilyet még rajtad kívül is. Esetemben Baz és Imi voltak az el?bbiek, és KG az utóbbi. Kell az, hogy vigyen egy-egy kört néha valamelyik, hogy hallja az ember az élménybeszámolókat, a gyorsulási eredményeket, az alázásokat, lássa a készített videókat, stb. Nem kell az hogy hallja a delikvens, hogy néha sok vele a szívás, hogy rend?r bácsik el?szeretettel szednek ki a sorból csak amiatt mert felt?nik, hogy jobban harap a kisgép, mint bármelyik másik autó 1000-1200 ccm-ig.
Ha ezek a megindító dolgok már megvannak, megvoltak, akkor érdemes elagyalni azon, hogy megéri-e b?dületes nagy pénzeket belefektetni ebbe a dologba. (Majd ezt a gondolatot gyorsan el is kell vetni, mert épp esz? ember nem áll meg a kerekes kút el?tt, és annak a peremére kirakott 20.000-eket nem fújja bele teli tüd?vel a vízbe...)
Szóval nem szabad gondolkodóba esni azzal kapcsolatban, hogy vajon meg fog-e térülni valaha a befektetett pénz, id?, energia, stb. Aki így akar neki vágni az már most felejtse is el az egészet. Aki ezek felett át tud siklani, az olvassa tovább nyugodt szívvel. ;)

Els? körben kell egy megfelel? ember a megfelel? helyen, aki képes arra, hogy leüljön az emberrel beszélgetni a felmerült ötletével kapcsolatban mely szerint megbízhatóbb, er?sebb motort szeretne építeni a kisautójába. Finoman érdemes közölni hogy mi miatt szeretné véghez vinni ezt az ötletét, mi miatt szeretne bele nagyobb, terhelhet?bb motort, (De lehet?leg ne azzal érveljen, hogy Suzukikat szeretne gyalázni a lámpáknál...)
Az ember akivel beszélgetünk jó ha a Közlekedési Felügyeletnél dolgozik, és látott már esetleg hasonló dolgot, esetleg más típusú autónál, és tudja hogy mi a dolgok menete, és mennyi az esélyünk minderre. (Olyan ember nem jó erre a feladatra, aki látott már olyat, aki beszélt olyannal, akinek van egy ilyen ismer?se... A haverod haverjának az öccsét is jobb ilyenkor elfelejteni, mert akkor esik pofára az ember ilyen esetben, amikor már nem is számít rá...)
Ha emberünk rábólint, hogy életképes az ötlet, lehet agyalni tovább, mi is legyen a következ? lépés.
Második körben kell egy okleveles autó gépész-technikus tervez? mérnök (azt hiszem ez a pontos meghatározása), aki beadhat ilyen terv-dokumentációt a Közlekedési Felügyelethez, amely részletesen tartalmazza az autó átépítésének egyes mozzanatait, a beépítend? motor adatait, a tartó-szerkezeti elemek tervrajzát, a csavar kötéseket, a hegesztéseket, stb. És persze ? az aki a terv-dokumentációt elkészíti a kisautó átépítésér?l.
Harmadik körben kell egy (végzettségét tekintve) hivatalos autó-szerel?, aki a beépítési munkálatokat elvégzi, valamint az átalakításhoz ? is a nevét adja, mint az el?bb említett másik két úri ember.
Ha ezek biztosan megvannak már, és id?közben a beépítend? motorunk is megvan (valamint a hozzá tartozó szükséges dokumentumok - számla, bontási igazolás, származási papír, stb. - ) amir?l jó tudni, hogy csak olyan motor lehet, amit el?z?leg végleg kivontak már a forgalomból, ugyanis csak ilyen motor építhet? be az átalakítás során. (Mondom mindezt az akkori szabályok alapján - ami sajna kiegészült mára: "Csak olyan motor kerülhet beépítésre az átalakítás során, amellyel valaha is szerelték az adott autó típust gyárilag.." stb. )
Ezek után beadásra kerülhet az átalakítási kérelem a Közlekedési Felügyeletnél, melyhez csatolni kell 3 példányban a részletes terv-dokumentációt. Ennek díja emlékeim szerint 10-12.000.- között volt valahol. Ebbe az átalakítási kérelembe érdemes minél több olyan dolgot beleírni, amit szeretnénk az autón átalakítani. Pl.: 12"-os kerekek helyett 13"-os kerekek, sport ülések, sport kormány, 3-4-5-pontos biztonsági övek, nyomtáv szélesítés, stb. Ugyanis így csak egyszer kell kifizetni az átalakítási kérelem díját, nem kell külön-külön beadni kérelmet mindenre.
Ha ez megtörtént, emlékeim szerint 60 nap áll rendelkezésükre, hogy a beadott kérelmet elbírálják így vagy úgy. Ennyi id? alatt kézhez kell kapnunk az átépítésr?l szóló határozatot, melyben fel van sorolva az engedélyezett átalakítás, valamint a nem módosítható a dolgok. ( "átépítés során nem módosulhat a gépjárm? fék rendszere, nem változhat a kocsiszekrény felépítése, stb.").  Valamint benne van az is, hogy mennyi id? áll rendelkezésünkre az átalakítás id?tartamát tekintve. Fel van tüntetve a határozat lejártának ideje, ami után már nem fogadják el az átépítést, eddig az id?pontig az autónak meg kell jelennie a m?szaki vizsgán. M?szaki vizsgára csak úgy vihet? az autó, ha van érvényes zöldkártyája. Zöldkártyát elvileg csak hivatalos, forgalmival rendelkez? autóra adnak ki, de az átalakítási kérelem, pontosabban határozat alapján állíthat ki az állomás egy tanúsítványt, mely szerint a beépítésre került motor emissziós értékei, stb, megfelel?ek.
Amikor az autó a m?szaki vizsgára megy, minden olyan dolognak benne kell lennie, amire anno a kérelmet megadták, mindazt a vizsga állomáson be kell mutatni, minden be, illetve felszerelt dologról, kiegészít?r?l m?bizonylattal kell rendelkezni. (kormány, ülés, öv, nyomtáv, szárny, stb.) Ha ezek megvannak, lehet izgulni, hogy elnyeri-e a tetszésüket az átalakított járgány, megfelel-e a kritériumoknak, vagy visszadobják az egészet.
Nekem ilyen szempontból óriási szerencsém volt, mert csodájára járt az egész vizsga állomás az autónak, és sok elismer? pillantást, dícsér? szavakat gy?jthettem be azok helyett is, akik akkor nem lehettek ott velem, de mégis nagy segítségemre voltak az átépítés során.
Amire nagyon érdemes még odafigyelni az átépítés közben, hogy mindez ne menjen a baráti kapcsolatok rovására még akkor sem, amikor folyamatosan a hullám völgy legmélyén érezzük magunkat hetek óta... ?k nem tehetnek róla, magunknak kerestük ezt a kihívást, ezt a problémát.
Viszont felemel? élmény volt kiállni vele a vizsgasorról, és mint hivatalosan is 900-as tulajként porig alázni az els? körlámpás tuningeres Zsiguli tulajt lámpától, lámpáig... ;)

Remélem segítettem.
Ha közben még beugrik valami, akkor kés?bb kiegészítem.
Sok sikert!

                                                                                                 Marczin Róbert - 2008. 03. 01.

Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93

Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93

Fórum


Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 11

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 39

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 59

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 79

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 105

Partnereink



 

Közelgő találkozók

Képek


  • Gedeon121
  • Hirdetés
    Hirdetés
  • Hirdetés
    Hirdetés
  • Hirdetés
    Hirdetés
  • folytatódik
    baz

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 11

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 39

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 59

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 79

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 105

Hirdetés