Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93

Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/index.php on line 13

Notice: Undefined index: cuser in /data/modulweb/index.php on line 13

Notice: Undefined variable: mwax in /data/modulweb/index.php on line 23

Notice: Undefined variable: g in /data/modulweb/index.php on line 58

Notice: Undefined variable: design in /data/modulweb/index.php on line 109

Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93
Fiat126.hu - Cikkek
Fiat126.hu -
Notice: Undefined property: stdClass::$login in /data/modulweb/modules/51.php on line 3
2018. Január 19. Péntek, Sára, Márió napja van.
Notice: Undefined property: stdClass::$login in /data/modulweb/modules/51.php on line 68
 


Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/6.php on line 7

Cikkek - Hogyan polírozzunk alufelnit



Megpróbálok egy kis segítséget nyújtani mindazoknak, akik felni polírozásra adják a fejüket. Remélem sikerül.
A cikk, saját tapasztalataimat foglalja össze a téma kapcsán, valamint az általam talált, s használhatónak vélt internetes oldalakat, munkaeszközöket, segédeszközöket foglalja magába.

Miért polírozzunk?
Mert a tárgyak felületét fényessé simábbá tesszük, ami egyfel?l esztétikai élményt nyújt, valamint a kés?bbiekben a tisztítást is megkönnyíti, felnik esetében pedig emeli az összkép hatását.

Polírozásról:
A polírozás egy finomcsiszolási m?velet. Célja, különböz? tárgyak fényesítése.
Szerszáma a polírozó paszta, ami egy emulgálószerbe, pasztába homogénen bedolgozott csiszolószemcse halmaz. Ez a paszta a munkadarab és egy segédeszköz (pl. rongykorong) között elhelyezve, csiszolásjelleg? folyamatban f?ként a felület kikészítésére alkalmazható.
Segédeszköze a rongykorong, amely egy a polírozáshoz használt gyorsan forgó szövet-, vagy filclapka rétegekb?l összeállított korong alakú eszköz.
Gépigénye, bármely forgómozgást létrehozó gép, melynek teljesítménye és fordulatszáma megfelel a végzend? m?velethez. Ilyen lehet például a fúrógép, a fordulatszám-szabályozós sarokcsiszoló, vagy az egyenes-csiszoló.

A polírozás lépcs?i:
  Tisztítás: Az olaj, zsír, fékpor, homok letisztítása, eltávolítása mosófolyadékkal vagy (fék)tisztító spray-vel és mikroszálas törl?kend?vel.
  Csiszolás (ha szükséges): Történhet fíbertárcsával, tép?záras tárcsával, lamellás koronggal. A durva karcok elt?ntetésére a P100 szemcsefinomságú az ajánlott, finom karcok elt?ntetésére a P180 szemcsefinomságú, a polírozás el?készítésére a P320 – P400-ig szemcsefinomságú anyag ajánlott.
  Polírozás: Nemvas fémeknél s?r?n varrott rongykorong és polírozó paszta, vasfémeknél szizálkorong és polírozó paszta használandó.
  Fényezés: Nemvas fémeknél ritkán varrott, finom rongykorong és tükrösít? paszta, vasfémeknél ritkán varrott, színes rongykorong és tükrösít? paszta használata ajánlott.
  Felületkonzerválás: A polírozó paszta maradványok elt?ntetése tisztító spray-vel, alkohollal, esetleg nitrohígítóv al, mert az mindenre jó ( :) ) és mikroszálas törl?kend?vel.

Fontos:
Els? és legfontosabb dolog az egészben, hogy kell?en elszántak legyünk, ugyanis ha a 4 felnib?l csak 1-et, vagy 2-?t polírozunk ki, az elég bután fog mutatni a kés?bbiekben. ;)

Jó ha van :
   fúrógép,fúrógép
 véd?szemüveg, véd?szemüveg
 porvéd? maszk, porvéd? maszk
 véd?keszty?, véd? keszty?
 zárt ruházat munkaruha
(mivel a szálló alumínium por mindenhol utat talál magának, hogy a b?rünkre rakódjon, s nem könny? feladat kés?bb ezt eltávolítani.) A fúrógép hasznunkra lehet, hogy ne kézzel kelljen minden egyes mm-ét letisztítani a felniknek, valamint a polírozás során szükség van a magas fordulatra (alumínium esetében kb 7000-9000 ford./perc).
A felnik letisztításához (gyári szórógitt, gyári fényezés, gyári lakk eltávolításához) használhatunk vegyi anyagot (kromofágot ecsetel?s-pepecsel?s felhordással), valamint durva csiszolóvásznat, majd fokozatosan kell ezeket finomítani.
Érdemes hát beszerezni a felület el?készítéséhez:
kromofágot kromofág
csiszolóvásznakat csiszoló papír
80-as, 120-as, 240-es, 360-as, 400-as szemcsemin?ségben, esetleg történhet még fíbertárcsával,
tép?záras tárcsát tép?záras tárcsa
lamellás korongot lamellás korong
ha a felület, hozzáférhet?ség engedi.
Ezekkel fokozatosan kell haladni a durvától a finomabb felé, s minden egyes szemcseváltásnál érdemes letisztítani a felületet, hogy ne a fentmaradt szennyez?dést dolgozzuk bele folyamatosan a polírozni kívánt felületbe, mert az nem könnyít a dolgunkon.
Szükség van még:
 rongykorongokra rongykorong 
polírozó pasztára polírozó paszta
tükrösít? pasztára tükrösít? paszta
alkoholos tisztító folyadékra  clean
esetleg nitrohígítóra nitrohígítónitrohígító2
fúróba fogható fiber tárcsa támasztó tányér gumitányér
 asztalra szerelhet? fúrógéptartó fúrógép befogó
 ezáltal nem a fúrógépet kell forgatni majd a flenik körül, hanem egy fix forgáspont körül lehet majd mozgatni a felniket, ezáltal kialakítva egyenletes felületüket, valamint kés?bb fényüket.

Mindíg ügyeljünk a munkavédelmi el?írások, szabályok betartására!!!
Tudom ez kicsit unalmasan hangzik, de jó tisztában lenni azzal, hogy egy forgómozgást vég? gép közelében végezzük a feladatot szinte folyamatosan, valamint sok a szálló festék, lakk, és alumíniumpor, ami a szemünkre nézve ártalmas, b?rünkre nézve sem kedvez?, belélegezni sem érdemes, mert a várt hatás alulmúlja elvárásainkat...

Lépésr?l-lépésre:
 Els? lépésben el kell távolítani a felnikr?l a gyári fényezést, lakkot, szórógittet, magyarul fémtisztára pucolni kromofággal, nitrohígítóval, majd felcsiszolni ha szükséges, közben az esetleges mélyebb sérüléseket kicsiszolni, mert ha ezek benne maradnak nem lesz tökéletes a felület, hiszen ezek a karcok kés?bb is látszódnak majd. Ráadásul egy tükrös felületen er?sebb kontraszttal jelentkeznek ezek a hibák. Erre a felület el?készít? lépésre tökéletes a 80-as, 120-as papír, ez kell?en durva hozzá. Tröténhet géppel is, kézzel is. Ez utóbbi nem túl haladós, de cserébe bármikor leverheted a kezedr?l, ujjaidról a b?rt, esetleg a körmöd, viszont van olyan hely, aminek az eléréséhez még így is b?vészmutatvány kell majd, vagy esetleg rögtönözni kell egy gyors szerszámot, mert az elérni kívánt részbe nem fér be esetleg az ujjunk egyike sem.
 Következ? lépésben lehet megszüntetni a mélyebb barázdákat, karcokat amik esetleg az els? lépés során keletkeztek, vagy már nem túl mélyek, de eredetileg benne voltak a felületben egy-egy régebbi sérülés következtében. Erre a felület kezelésre alkalmas a 220-as papír. Szintén történhet géppel is kézzel is. Ebben a min?ségben még van esélyed, hogy találsz fúróba fgoható lamellás korongot, de az ett?l finomabb már ritka mint a fehét holló. Tép?záras tárcsára rögzíthet? kivitelben szinte nincs határ, bármi beszerezhet? egy jobban felszerelt barkács boltban.
 Ezt követi a finom csiszolás, a polírozás el?készítése, amivel tovább csökkentjük a felületi karcokat, természetesen ezzel is minden helyen, mint ezt megel?z?en is, máskülönben nem ér semmit az egész. Erre a finom csiszolásra alkalmas a 360-as papír, történhet kézzel (személyszerint ezt ajánlom, mert könnyebb mint forgógéppel egyenletes felületet kialakítani), de történhet géppel is, ami jelent?sen csökkenti a ráfordított id?t.
 Majd ezt követi a szinte már polírozásnak nevezhet? felület finomítás, amire a 400-as papír tökéletes, s szintén történhet kézzel is, géppel is  Amikor ezzel végeztünk már láthatjuk magunkat a frissen kialakított felületben, de az esetleges ráncokat magunkon még sajnos, vagy szerencsére nem vehetjük észre, mivel a felület még elég ködös, matt.
 Minden lépés között el kell távolítani a szemcséket, port, szennyez?dést a felületr?l, máskülönben ugyanezt dolgozzuk bele a felületbe lépésr?l lépésre. Ez vonatkozik a kés?bbiekre is.
 Ha ez megvolt, akkor jöhet a fúróba fogható rongykorong, valamint a fúrógép asztalra rögzítése, s elkezdhetjük felhordani rá a polír-pasztát alacsony fordulaton, hogy kell?en beletapadjon a rongy pólusaiba, majd bele is h?ljön, hogy ezáltal polírozhassuk magas fordulaton a kezelni kívánt felületet. Itt már végképp fokozatosan érdemes haladni valamiféle fix terv szerint, hogy honnan indulunk, és merre tartunk.
Ez az a lépés, amelyet követ?en ismét kedvünk támad az egészhez, s elfelejtjük mindazt, hogy mennyi szívás van a felület el?készítésével, durva csiszolásával, stb. Amikor ezzel végeztünk már tükrös felületet kaptunk, ami már majdnem kell?en tökéletes, de még mindig nem az igazi, mert kell hozzá egy tükrösít? pasztás polír még, hogy tökéletes legyen valóban. Természetesen másik koronggal kell felhordani, s a polírozást elvégezni, valamint a két lépés között, és a végén szintén tisztítani finom kend?vel. Ekkor tudjuk eltávolítani a felíratokba, furatokba beült pasztamaradványokat is, amik polírozás közben megülnek a felületi szintkülönbségek miatt.
 Nekem a 13-as felni garnítúra teljes polírozásához a felület el?készítéssel együtt hozzávet?legesen összesen egy hét kellett, úgy hogy nem minden nap tudtam vele teljes napot foglalkozni, s?t volt hogy kimaradt egy nap, valamint az asszony is nagy segítségemre volt, mert a kezem alá dolgozott.
Esetemben az hátráltatta a munkát, hogy olyan a felni kialakítása is, amivel nem egyszer? dolgozni, mivel sok küll?s, peremes, kúpos, középpel rendelkez?, s mindezek olyan szögeket zárnak be egymással, hogy géppel sok helyen szinte elérhetetlen, megközelíthetetlen, hozzáférhetetlen. Így nekünk is maradt a kézi csiszolás, ami nem túl kecsegtet?, nem túl haladós. A felület sem lett 100%-osan tökéletes, mivel ez volt az els? ilyen jelleg? polírozásom, valamint a 400-as papír után még lehetne finomítani, de nekem már sem kedvem, sem lelkesedésem nem volt hozzá, mivel minél hamarabb szerettem volna már készen látni.
Amit érdemes tudni a dolog kapcsán, hogy a felniket eltér? árakon polírozzák, eltér? id?re vállalják. Nálunk speciel már sokallottam a 40.000.-es polírozási költséget egy 13-as felnigarnitúra esetében, valamint a közel 1,5-2 hónapos vállalási id?t. Ráadásul valahol egyfajta kihívás is volt az egész számomra, mivel sok mindennel úgy vagyok már, hogy ha más megtudja csinálni, akkor nekem is sikerülhet. Anyagköltség tekintetében a már említett 40.000.- Ft feléb?l, azaz 20.000.- Ft-ból megúsztam a dolgot, ami valójában még ennél is sokkal kevesebb, mivel maradt mindenb?l. Maradt a papírokból, vásznakból, korongokból, pasztákból, valamint megmaradtak azok a segédeszközök amiket jó eséllyel csak egyszer kell megvásárolni, a tép?záras tárcsa, az asztalra rögzíthet? fúrógéptartó.

Ajánlott irodalom:

Polírozás
Garageblog
Carstyling

Ezeket átolvasva, böngészgetve kaptam kedvet, tanultam meg dolgokat, lestem el fogásokat, segédeszközöket hogy mikre lehet szükségem a feladat során.
Remélem tudtam némi segítséget nyújtani a dolog iránt érdekl?d?knek, némi kedvet csinálni a kihíváshoz, s lerövidíteni a keresgélésre szánt id?t legalább.

  Marczin Róbert - 2009. 05. 02.

Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93

Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93

Fórum


Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 11

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 39

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 59

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 79

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 105

Partnereink



 

Közelgő találkozók

Képek


  • Gedeon121
  • Hirdetés
    Hirdetés
  • Hirdetés
    Hirdetés
  • Hirdetés
    Hirdetés
  • folytatódik
    baz

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 11

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 39

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 59

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 79

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 105

Hirdetés