Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93

Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/index.php on line 13

Notice: Undefined index: cuser in /data/modulweb/index.php on line 13

Notice: Undefined variable: mwax in /data/modulweb/index.php on line 23

Notice: Undefined variable: g in /data/modulweb/index.php on line 58

Notice: Undefined variable: design in /data/modulweb/index.php on line 109

Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93
Fiat126.hu - Cikkek
Fiat126.hu -
Notice: Undefined property: stdClass::$login in /data/modulweb/modules/51.php on line 3
2018. Január 19. Péntek, Sára, Márió napja van.
Notice: Undefined property: stdClass::$login in /data/modulweb/modules/51.php on line 68
 


Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/6.php on line 7

Cikkek - Polskibontás



Nem kell megijedni a m?velett?l, nagyságrendekkel egyszer?bb, mint összerakni. Mi ketten csináltuk, kb. 8 órai munka volt, plusz egy-kett? nekem összepakolászni a cuccost.

Anyagszükséglet:
Semmi különleges szerszám nem szükséges. Ami kell kb.: 7,8, 10,12,13,17, 24-es villáskulcs, csavarhúzók, tapétavágó, egy emel? (ami ponton emel) nem árt, a polskiemel?, kerékanyakulcs, valamint 13-as és a 17-es crova vagy cs?kulcs nélkül nem szabad nekiállni. Ja, ami elengedhetetlen: KALAPÁCS!!!

A bontás menete:
Az én áldozatom egy 81-es gép volt. A saját lábán ment a bontás helyszínére, tehát komplett autóból indulok most ki.
Els? lépésként vedd ki az akkumulátort. Ezután következhet a lámpák kiszerelése, mint leginkább sérülésérzékeny alkatrészeké. Utána a csomagtartóból minden kacat kipakolása, majd az ott található dolgok (kondik, ablaktörl?, ablaktörl?motor, ablakmosó, ablakmosótöml?, fékfolyadéktartály, biztosítéktábla, meg amik most nem jutnak eszembe) kiszedése. Itt kezd el az ember el?ször azon gondolkozni, hogy biztos, hogy ezt akarta-e :o)
Ilyenkor arra is rá fogsz jönni, hogy az ajtók nagyon útban tudnak lenni, tehát meg kéne szabadulni t?lük. Az er?m?fedéllel érdemes kezdeni, mert azt egy darab anya fogja, amit már úgyis számtalanszor levettél :) A csomagtartó hasonlóan bonyolult, de azt már négy csavar fogja. Amikor az utolsót leveszed, fogd meg a fedelet, mert le tud esni. Az ajtók már kicsit macerásabbak. A négy darab csavar kilazítása sem biztos, hogy egyszer?, mert valószín?leg meg vannak húzva rendesen, és nem férsz hozzá (Kalapács #1). Utána jön a játék, hogy azt a középs? rugós izét kiakaszd (két ember + csavarhúzók rulez + Kalapács #2). Így már jobban jár a leveg?. Ennek örömére leszeded a lökhárítókat is. A következ? logikusnak t?n? lépés a bels? tér szétbombázása. Kezdd el mondjuk a kormánykerék leszedésével. Azért azzal, mert ha nincsenek ülések, nem tudsz rendesen nyúlkálni ott :) Ha 85 el?tti, régi kormányos az áldozat, akkor a 24-es villáskulcs helyett 24-es cs?kulcs vagy crova kell, különben nem férsz hozzá. Ne rakd messzire, mert még kelleni fog. A csavar már nem. Lecibálod a kormánykapcsolót. Jöhet a m?szerfal, a kapcsolók valamint a m?szerfalborítás. A borítást tartó pöcköket m?vészet úgy kiszedni, hogy ne törjenek össze, sz�al csak óvatosan. Arra is rájössz majd, hogy nem igazán férsz hozzá a szélvéd?t?l. Ezért kiveszed. Módszer: bal fels? sarkának belülr?l nekitámaszkodsz, aztán majd a rohadás mértékét?l függ? er? hatására minden gond nélkül ki fog jönni. Akkor már megéri egyúttal a többi ablakot is kiszedni, a módszer ugyanez. Ha nagyon nem akar jönni, akkor a kasztnihoz rohadt gumit vakard fel csavarhúzóval. Megint gondolkozol, hogy biztos, hogy ezt akartad-e. De most le tudod végre szedni a m?szerfalborítást. Utána két hirtelen mozdulat segítségével megszabadulsz a hátsó ülést?l. Kezdenek útban lenni az els?k is, tehát kiveszed. A sínb?l el?re kell kitolni (Kalapács #3). A kardánboxot a három csavarjával, meg a f?téskapcsolónál lév? háromszög alakú fedelet leszeded. Ezután szeded ki a kézifékkart, a szívatókart, meg ha kell, a váltókart. Próbálj meg ügyelni rá, hogy ne legyen behúzva a kézifék, és ne sebességben hagyd, mert utána sz*rabb lesz tologatni :) Kiszeded a hátsó ülés könyökl?it, lebontod a benzinbeönt? csöveit a tank gumicsövéig. Következik a sz?nyegek meg hangszigetel?k felszedése. Ekkorra már nem leszel biztos benne, hogy nem ?rültél-e meg, mikor ezt az egészet kitaláltad. De azért a maradék kábelköteget ki fogod kapni a csomagtartóból, mert most már semmi sem csatlakozik rá elölr?l. A hátramen? drótokat meg simán levágod.
Elvileg most már el?l-kívül-belül üres a gép, már csak alul vannak dolgok. Jöhet a motor. Köss le róla minden kacatot, mint pl. benzincsövek, gyújtáskábel, meg mindenféle drótok és bowdenek. A karternél emeld meg ponton emel? emel?vel, szedd ki a hátfal 6 csavarját, aztán szedd ki a motortartó gumibakot a rugóval együtt. Ekkor kiszedhet? a hátfal (Kalapács #4). Most az ember azt hinné, hogy kiesik a motor, de nem. Van egy halom csavar a motor meg a difi összefogatására, de nem fogod meglátni sem ?ket, nemhogy hozzájuk férni. Ha van aknád, akkor alámész, és ennyi, de nekünk nem volt, úgyhogy ennek megfelel?en írom. Elkezdesz kísérletezni a kocsi megemelésével, de 35 fok fölötti h?mérsékletben ezt nagyon fogod utálni, úgyhogy valami más megoldást keresel. Na, akkor gondolkodjunk (kopirájt Arany Ászok)! Els? ötlet, hogy borítsuk oldalára. Ez jó, de nem az igazi, mert nehéz újra talpra állítani. Ezért mi inkább nekitámasztottuk a falnak. Nem bonyolult, csak ki kell kísérletezni a megfelel? távolságot, mert ha túl nagy, akkor oldalra borul, ha túl kicsi, akkor meg valakinek tartania kell. Módszer: az ajtó helyénél, illetve a sárvéd?ívnél lehet megfogni, két ember mindenképpen kell hozzá. Ha sikerült, örülünk, és most már jobban megnéznek minket a járókel?k. El?ször rájössz, hogy útban van, ezért szedd le az indítómotort. Utána kiszeded az említett csavarokat. A motor még mindig nem esik ki, viszont ebben a helyzetben nem is baj, úgyhogy visszaállítod a kerekeire, és meggy?zöd róla, hogy szét akar jönni (Kalapács #5). Vízszintesen hátrafelé húzod. Nagyon er?sen. Nem, annál jobban. Kijön, örülsz. Ha nem voltál túl szorgalmas, akkor még rajta van a kipufogó, annak a két csöve és a ventilátorház alja tökéletes fogási pont. Most ízlés szerint szeded szét, amennyire akarod. Ha megvan, jöhet a váltó. Visszatolod a fal mellé, és újra nekitámasztod. Ha szerencséd van, jó n?k járnak arrafelé, és látják, hogy milyen er?s vagy. Örülsz, és elkéred a telefonszámukat, vagy már meg is beszéled a randit (Ha nem jön össze, akkor Kalapács #6). Ha végeztél, már motiválva vagy, hogy gyorsan végezz (nem mintha nem unnád már nagyon amúgyis :), úgyhogy visszatérsz a váltóhoz. Kuplungbowden meg ilyen kacatok lekötése. A féltengelyeket szétcsavarozod a perselynél, utána kiszeded a válót tartó csavarokat. Így nem is kell különösebben nyomkodni a difi felé, mert az autó aljára mer?legesen fog engedni annyit, hogy gond nélkül szétjöjjön. Kiveszed a féltengelyeknél fogva, a két ember itt sem hátrány. Ízlés szerint most következhet a futóm? + fékrendszer lebontása, ami már nem egy nagy feladat, ha nincsenek berohadva a csavarok. Ha be vannak (90%), akkor er?, izom, meggy?zés, anyázás (Kalapács #7). Mi ezt a lépést kihagytuk, mert egy rossz állapotú futóm? nem képvisel túl nagy értéket, és elég veszélyes újrahasznosítani. És ez rossz állapotú volt :( A kormánym? az szintén ugyanez (Kalapács #8), mi azt rajta hagytuk. Közben a kerekeket szépen kupacba tetted, a kocsit meg visszaraktad a talpára. Háromszor körülnézed a kocsit, hogy mindent leszedtél-e, illetve hogy nem hagytál-e benne valami szerszámot. Felkészülsz a végs? búcsúra, és közben t?n?dsz, hogy mennyibe fog kerülni a kasztnit elvitetni a MÉH-be, mert flexelni nincs kedved ilyen melegben. De ha eddig nem történt meg, akkor most garantáltan odajön egy színesb?r? úriember, és megkérdezi, hogy mik a terveid a kasztnival. Te megmondod neki, hogy nem kell, ? meg megkérdezi, hogy elviheti-e. Te örülsz, hogy egy gonddal kevesebb, ? meg szintén. Ha mégsem jönne ilyen ember, akkor menj el a legközelebbi MÉH-telep felé, és egy Zsukkal (lengyel autók, tartsunk össze) ott várakozó színesb?r?nek felajánlod, ? meg örül. Te is.
Hazamész, megsiratod a kocsit, és örülsz a sok alkatrésznek.

nyuszy, 2003. 06. 08.

Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93

Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93

Fórum


Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 11

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 39

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 59

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 79

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 105

Partnereink



 

Közelgő találkozók

Képek


  • Gedeon121
  • Hirdetés
    Hirdetés
  • Hirdetés
    Hirdetés
  • Hirdetés
    Hirdetés
  • folytatódik
    baz

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 11

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 39

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 59

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 79

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 105

Hirdetés