Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93

Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/index.php on line 13

Notice: Undefined index: cuser in /data/modulweb/index.php on line 13

Notice: Undefined variable: mwax in /data/modulweb/index.php on line 23

Notice: Undefined offset: -1 in /data/modulweb/index.php on line 43

Notice: Trying to get property of non-object in /data/modulweb/index.php on line 48

Notice: Trying to get property of non-object in /data/modulweb/index.php on line 53

Notice: Undefined variable: g in /data/modulweb/index.php on line 58

Notice: Undefined variable: design in /data/modulweb/index.php on line 109

Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93
Fiat126.hu - Gazdik
Fiat126.hu -
Notice: Undefined property: stdClass::$login in /data/modulweb/modules/51.php on line 3
2018. Január 23. Kedd, Zelma, Rajmund napja van.
Notice: Undefined property: stdClass::$login in /data/modulweb/modules/51.php on line 68
 


Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93

Notice: Undefined variable: blogmode in /data/modulweb/modules/13.php on line 12

Gazdik - Lovi



Elérhet?ség: 06-30-92-05-784, peterlovaszi@citromail.hu

Barátaim a Polskiban!

 

 

Hát átalakított autó lett az enyém is! Így néhány fényképet és egy kis írást teszek közzé, hogy okuljatok.

 

Mindig is irigykedve néztem az átalakított polskisok sz?k táborát, az élet úgy hozta, hogy 2014 ?szén én is belevágtam az átépítésbe. 2015. májusára elkészült (már az új törzskönyvet is kézhez kaptam). Ennek a tapasztalatát és eredményét osztanám meg veletek:

 

Gyakori kérdések:

  • nehéz volt?: a válasz az, hogy IGEN, nem akarok hazudni a bürokráciával én is rengeteget küzdöttem, és volt b?ven m?szaki nehézségem is (tanulság ne bízz meg benne, hogy egy 45-éves motor, ami sok ember keze között volt már gond nélkül m?ködni fog), ne bízz meg egyetlen alkatrészben, sem amit nem ellen?riztél le.

  • Drága volt?: IGEN, nagyságrendi árak (csak, hogy tudjátok, ha bele akarnátok vágni) 50eFt tervezés, 12eFt NKH tervbírálat, 65eFt szakért?i vélemény a motor káros anyag kibocsátásásról, NKH m?szaki vizsga díj, új forgalmi, új törzskönyv, beépítésre szánt motor, és hozzá mindenféle alkatrész, több 10eFt-os telefonszámla a hivatallal való vitatkozásra és a m?szaki segítségkérésre, és id?-id?-id?, és rengeteg id?!!!!

  • Megérte: az építés alatt sokszor mondtam, hogy nem (a sok probléma, és küzdelem gyakran lelombozott) de így utólag megpihenve, és úgy hogy idegenek nap, mint nap megcsodálják az autót már nyugodtan merem mondani, hogy IGEN!!

 

Ha te is vállalkozni szeretnél átalakításra, akkor adok néhány tanácsot:

  • A legfontosabb: az itt leírtakért semmilyen (jogi) felel?sséget nem vállalok!!

  • Ne bízz meg senkiben, mindennek saját magad járj utána, a jogszabályok folyamatosan változnak, még nagyobb probléma, hogy a jogszabályok értelmezése, és az értelmez?k is folyamatosan változnak, ezért kell mindennek személyesen utánajárni és inkább kétszer mindent megkérdezni!

  • Próbáld a lehet? legegyszer?bben megközelíteni az átalakítást. Akkor lesz a legkevesebb problémád, ha a lehet? legkisebb átalakítást végzed. Motorcsere esetén, minél közelebb áll, az új motorod teljesítmény a meglév?höz annál könnyebb a dolgod. A beépítend? motorod maximális fordulata, legyen minél közelebb a meglév? motorodéhoz. Amiért ez fontos: ha a váltódat nem cseréled ki (váltó áttétel változatlan) akkor csak a motor maximális fordulata határozza meg a végsebességet, tehát ha a fordulata nem változik, nem változik a végsebesség, ha nem változik a végsebesség, akkor nagyobb valószín?séggel nem köteleznek fék vizsgálatra.

  • Tapasztalatból mondom, hogy a hatóságok ny?gnek tekintik (tisztelet a kivételnek) az egyedi átalakítási engedélyt motorcserére, és igyekeznek minden eszközzel elrettenteni t?le. Amire hivatkoznak az az, hogy +-10% eltérés lehet a beépítend? és a gyári motor között. Számoljunk 24Le*1.1≈26Le!!! 600Kg-os autóban b?dületes teljesítménynövekedés, he-he-he. Ráadásul negatív tuningot sem engednek (legalábbis nekem ezt mondták), a beépítend? motorgyári teljesítményének kell 26Le-nek lennie. Továbbá gyakori kifogás, hogy csak olyan motort szeretnének látni az autóban, amivel valaha a gyárban is szerelték. Tehát nagyon hosszas, utánajárás, vitázás, stb. amivel szembenézel. Vérnyomáscsökkent?, és nyugtató szükséges!! Ez nem vicc, tapasztalat!! Kérem vegyétek komolyan!!

  • Megoldás: kell egy motor minél kisebb teljesítménnyel, megegyez? fordulatszámmal, amihez még alkatrész is kapható (nem horror áron), vannak nagyobb testvérei (praktikum), lehet?leg típus azonos (csak úgy hobbiból), megvannak a szükséges papírjai a forgalomba helyezéshez (nagyon fontos), és olcsón megkapható. Megoldás: Zastava 750, FIAT 600, Seat 600, mindben ugyanaz a FIAT 100D000 motorkódú motor van, 29Le, 4600-as fordulat, ez egy szenzációsan jó konstrukciójú motor, rengeteg lehet?séggel. Figyelj oda, mert létezik 24Le-?s, és 35Le-?s verziója is. Énnekem a 29Le-?st sikerült vennem, ez a leggyakoribb tudtommal. Ha az ember jól körbenéz még kapható is (bár nem egyszer?). A gond 24Le helyett 29Le, ez már túl van a 10%-on!! Ezért a küzdelem és a vérnyomáscsökkent?. Kérek mindenkit, hogy el?ször ne motort vegyen, hanem járjon utána, hogy el tudja-e fogattatni a koncepciót a hatósággal. Ha igent mondtak az elvi tervre, akkor vegyen motort!!

  • Még egy probléma: a törvény kimondja, hogy a beépítend? motor károsanyag kibocsátása nem lehet rosszabb mint a meglév? motor kibocsátása. A hatóságnak nem feladata eldönteni, hogy melyik motor milyen osztályba sorolandó, ezért fel kellett kérnem egy küls? szakért?t (aki rendelkezik a megfelel? akreditációval), ennek megállapítására.

 

Hogyan kezdj neki: két út van:

  • 1 keresel egy tervez?t, aki garanciával vállalja, hogy elkészíti a tervet, és intézi az engedélyeztetést.

  • 2 te magad indulsz neki. Forgalomban lév? járm?, átalakítási engedélyeztetését (kivéve, ha alváz és futóm? szerkezetet érint? változásról van szó, mert ez a központ hatásköre) megyei hatáskörben bírálja el a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH). Tehát a következ? csapásnyomon kell keresni: (megye ahol laksz) Kormányhivatal, Közlekedési és útügyi osztályok, Közúti járm? f?osztály, Gépjárm? összeépítés átalakítás ügyintézés, ezt felhívod vagy személyesen felkeresed, elmagyarázod, hogy mit szeretnél, és meg mondják mi lehetséges, ne feledd a hatóságnak mindig igaza van, ne vitatkozz velük! Ha meg tudsz állapodni, lehet tudnak ?k is tervez?t ajánlani akihez fordulhatsz.

 

Jól gondold meg bele vágsz-e?? Sokkal több munka és küzdelem, mint azt gondolnád. Ha komolyan elszántad magad, van pénzed (mert az kell b?ven), kezdj bele.

 

Néhány dologban tudok segíteni, az átalakítást szorgalmasan dokumentáltam (tekintve, hogy mérnök vagyok), az illeszked? részekr?l vannak pontos rajzaim, modelljeim. Vannak fényképeim (már amikor nyugodt voltam) amik segíthetnek.

 

 

Köszönet nyilvánítás, köszönöm:

  • családomnak, aki támogatott és elviselt, amikor elviselhetetlen voltam (volt ilyen)

  • Sanyi barátomnak, aki rendelkezésre bocsátotta hagyományos és CNC forgácsoló gépeit, hogy legyárthassam a nekem szükséges (speciális) alkatrészeket.

  • Tölli Imi-nek külön köszönet, (sokrét? feladata volt: felbujtó, tettestárs, segít?, szaktanácsadó, lelkitámasz), továbbá a karosszéria is az ? keze nyomát viseli, amiért külön köszönet!

  • Balog Andor (KalAndor), sok alkatrész él tovább az én autómban, amit már az ? autója kin?tt.

  • Kolonics Attila sok lényeges tanácsot, és segítséget adott.

  • NKH segítségét, hogy megengedték autóm átalakítását.

  • És mindenkinek, aki segített támogatott, és/vagy elviselt.

 

Egy leírás autómról:

1988-ban született, 2010-ben teljes felújításon és elegantosításon esett át. A dizájnt Zozyk álmodta meg és én azóta is, tartom magam az alapkoncepcióhoz. 2010 év végén lett az enyém, jó néhány változáson és fejlesztésen átesett. 2014-15-ben NKH engedéllyel, motorcsere Zastava 750-re (FIAT600), 4 hengeres, 3 állócsapágyas, vízh?téses, szenzációsan jó szerkezet.

 

Karosszéria: elegantosított (elefántfül nélküli ablakok, nyitható hátsó ablakok, oldalsó elemeken egy merevít? bordával kevesebb, nagy lökhárítók),  gépháztet? kilincstelenített, hátsó sárvéd?ív szélesítve. Egyedi légbeöml? a skoda h?t?nek, (és még a pótkerék is elfér).

 

Futóm?: teljes felújítás 2012-ben, tüzihorganyzott leng?karok és fékalapok, új szilentek, hátul 8mm szélesítés/oldal, t?csavarok.

 

Gumik: télen 135/80R12 acél felnin, nyáron 175/50 R13 Yokohama A539 Uno Turbó Alufelnin.

 

Motor: FIAT (100D000) 767ccm-es, 4 henger, vízh?tés, 3 állócsapágy, OHV, (a FIAT 850, 903, 1050, 900, motorok nagyapja)

 

H?tés: vízh?tés, 903-as motor vízszivattyúja egyedi adapterrel felfogatva, skoda 120 h?t? (az orrába), 5réteg? f?téscs?vel történ? vízcsövezés, egyedi légtelenít? rendszer, smart f?t?radiátor.

 

Elektromosság: egyedi javított kábelköteg, minden fogyasztó relézve, swift generátor (50A), swift önindító (bolygóm?ves alacsony áramfelvétel?), központizár, elektromos ablakemel?.

 

Er?átvitel: egyedi adapter motor váltó közé, könnyített lendkerék (4.6Kg, saját kez?leg kiegyensúlyozva), féltengelyeken 3 újas gömbcsukló (hardi helyett).

 

Extrák: szeret?, gondoskodó, gazdi.

 

Használat: mindennapi használat (sajnos ez az állapotában is tükröz?dik).



2009_Velence
Notice: Undefined variable: i in /data/modulweb/modules/13.php on line 263


Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93

Notice: Undefined index: login in /data/modulweb/includes/config.php on line 90

Notice: Undefined index: userid in /data/modulweb/includes/config.php on line 92

Notice: Undefined index: status in /data/modulweb/includes/config.php on line 93

Fórum


Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 11

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 39

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 59

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 79

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 105

Partnereink



 

Közelgő találkozók

Képek


  • Gedeon121
  • Hirdetés
    Hirdetés
  • Hirdetés
    Hirdetés
  • Hirdetés
    Hirdetés
  • folytatódik
    baz

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 11

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 39

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 59

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 79

Notice: Undefined variable: e in /data/modulweb/modules/1.php on line 105

Hirdetés